«Ақмола облысы білім басқармасының Бурабай ауданы бойынша білім бөлімі Щучинск қаласының № 8 мектеп-гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Школа-гимназия № 8 города Щучинск отдела образования по Бурабайскому району управления образования Акмолинской области»

Әрбір мектеп бітірушінің алдында сұрақ туындайды - қайда оқуға немесе қайда түсуге болады? Болашаққа қадам бас! Біз сізге дұрыс таңдау жасауға көмектесеміз!

29.03.2023

Біздің қалалық колледждердің сайттарына кіре аласыз.

Экология және орман шаруашылығы колледжі – 8 (71636) 4-15-05

E-mail: uch_colledg@mail.ru, celh1898@mail.ru

Веб-сайт: http://pt0004.burabay.aqmoedu.kz/celh1898@mail.ru

Мекен-жайы: Щучье қаласы, 18 шағын ауданы БШТ

Әлеуметтік желілердегі ресми парақшалары:

Facebook: https://www.facebook.com/sklyarovvladimir

Instagram: https://www.instagram.com/celh.schuchinsk/?hl=ru

Жоғары техникалық колледж – 8 (71636) 4-50-60

E-mail: college34@mail.ru

Веб-сайт: https://vtsh.kz/

Мекен-жайы: Щучинск қ. Абылай хан 50

Әлеуметтік желілердегі ресми парақшалары:

Vk: https://vk.com/greatcollege

Facebook: https://www.facebook.com

Instagram: https://www.instagram.com/vtk.aqmoedu.kz/

Youtube: https://www.youtube.com/

Жоғары педагогикалық колледж – 8 (71636) 2-30-33

Веб-сайт: vpk@aqmoedu.gov.kz

Мекен-жайы: Щучье қаласы, Эдомского көшесі, 23

Әлеуметтік желілердегі ресми парақшалары:

Instagram: https://www.instagram.com/higher_pedagogical_college/

Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCpDz0ek88fEnGdzYh73Z-gQ

Астана қаласындағы жоғары оқу орындары

Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті

Қазақ ұлттық өнер университеті

Астана медицина университеті

Қаржы академиясы

Қазақ технология және бизнес университеті

Қазақ экономика, бизнес және халықаралық сауда университеті

Қазақ-Ресей университеті

«Тұран-Астана» университеті

Алматы қаласындағы жоғары оқу орындары

атындағы Қазақ ұлттық университеті әл-Фараби

атындағы Қазақ ұлттық техникалық университеті Қ.И. Сәтпаева

Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті

атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы Құрманғазы

Қазақ ұлттық өнер академиясы. Т.Жүргенова

Қазақ ұлттық аграрлық университеті

С.Д. атындағы Қазақ ұлттық медицина университеті. Асфендияров

Қазақ халықаралық қатынастар және әлем тілдері университеті. Абылай хан

Х.А.Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті

Қазақ мемлекеттік қыздар педагогикалық университеті

Мамандықты қалай дұрыс таңдау керек

Оқуға түсу үшін жоғары оқу орнын және сәйкесінше болашақ мамандығын таңдау – жас адам, мектеп түлегі жасайтын ең маңызды таңдаулардың бірі. Өкінішке орай, тренингтің соңында барлық студенттер бір кездері жасаған таңдауына қанағаттанбайды.

Біз таңдаймыз ба, әлде біз таңдаймыз ба?

Болашақ мамандықты таңдау оңай шаруа емес. Біріншіден, жұмыстың болашақ мазмұнын мамандықтың бір атауымен бағалау қиын: адам, әдетте, жұмыс процесінде әрекеттің барлық нюанстарын біледі. Иә, әр түрлі кәсіпорындарда бір кәсіпке арналған лауазымдық жауапкершілік айтарлықтай өзгеруі мүмкін. Екіншіден, адам әртүрлі әрекеттерге бейімделе алады. Супермаркетте тек кассир болып жұмыс істей алатын адамды елестету қиын. Сонымен қатар, біздің таңдауымызға көбінесе сыртқы факторлардың барлық түрлері әсер етеді: мысалы, беделді және беделді емес мамандықтар туралы қоғамда бар пікірлер, ата-ананың ықпалымен болашақ мамандықты таңдау, достарымен бірге болу, кейбіреулерге құмарлық. бір, мамандықтың сыртқы жағы және т.б.

Сондықтан сізге шынымен не қажет екенін дұрыс анықтау өте маңызды.

1. Мамандық таңдауға деген көзқарас

Кез келген қызмет саласында адамның біліктілігі өскен сайын кәсіптердің, лауазымдардың өзгеруі байқалады. Сонымен бірге, бастапқы кезеңдерді сәтті аяқтаған адам ең үлкен жетістікке жетеді.

Еңбек нарығындағы жағдайды талдаңыз. Жыл сайын жаңа мамандықтар пайда болатынын ескеріңіз. Біліктілікті үнемі жетілдіріп отыруға, сәйкес мамандықтарды игеруге тура келетініне дайын болыңыз. Мамандық таңдау қазір сіздің бүкіл тағдырыңызды шешеді деп қорықпаңыз. Таңдауды өзгерту, жаңа мамандықты меңгеру сізді қызметтің пәнаралық салаларында сұранысқа ие құнды маманға айналдырады. Бірінші мамандық, егер сіз кейінірек ойыңызды өзгертіп, одан да тартымды нәрсе тапсаңыз да, күтпеген жағдайларда пайдалы болады. Мысалы, өнертанушының алғашқы білімі екінші білім алған заңгерге көне құндылықтарды мұра етудің күрделі мәселелерін түсінуге көмектеседі ...

2. Мамандық беделі туралы қазіргі кездегі пікірлер

Мамандыққа келетін болсақ, қоғам үшін маңызды мамандықтардың, кәсіптердің лайықсыз, әдепсіз деп есептелуінен (мысалы: қоқысшы) теріс көзқарастар көрінеді.

Экономист немесе психолог қоғамға химик немесе слесарьдан артық пайдалы емес. Мамандықтың беделін ескеру керек - бірақ сіздің қызығушылықтарыңыз бен қабілеттеріңізді ескергеннен кейін. Әйтпесе, сіз (егер қаласаңыз) «сәнді», бірақ жағымды емес мамандыққа ие боласыз. Немесе, қандай жақсы, сіз негізгі жұмыс функцияларын орындауға жарамсыз боласыз ...

3. Жолдастардың ықпалымен мамандық таңдау (кәсіпорын үшін, артта қалмас үшін).

Біз мамандықты киім-кешек пен аяқ киім сияқты «талғамымызға», «көлемімізге» қарай таңдаймыз. Топтық сезім, құрдасына бағдарлану - сіздің жасыңыздағы жігіттердің өте жағымды қасиеттері. Олар қоғамдағы мінез-құлық нормаларын меңгеру, «Мен» бейнесін қалыптастыру және өзін-өзі бағалау үшін қажет. Сондықтан, соқыр қайталамай, басқаларға қараңыз, (өзіңізді достарыңызбен) САЛЫСТЫРЫҢЫЗ. Өзіңіздің жолдастарыңыздан қалай ерекшеленетініңізді және қаншалықты ұқсас екеніңізді көруге тырысыңыз. Бұл сізге Вася өрт сөндіруші болып жұмысқа барса (және ол тәуекелшіл адам болса), сізге бұл мамандық ұнамауы мүмкін екенін түсінуге көмектеседі (сіз өте мұқият және парасаттысыз).

4. Адамға, белгілі бір кәсіптің өкіліне деген көзқарасты кәсіптің өзіне аудару.

Мамандық таңдауда, ең алдымен, қызметтің осы түрінің ерекшеліктерін ескеру қажет, бұл қызмет түрімен айналысатын адамды ұнатамын немесе ұнатпаймын деп ғана мамандық таңдамау керек.

Мұғалімнің сүйкімділігі ерекше қауіпті (егер сіз физиктің шынайылығына таңданатын болсаңыз, бұл сізге физиканы «жиынтықтан» тыс ұнатады дегенді білдірмейді). Сонымен қатар, жігіттер жиі қателеседі, кумир мамандығын алуға тырысады - спортшы, саясаткер, журналист, суретші. Спортшылардың бәрі ондай емес.

5. Мамандықтың тек сыртқы немесе қандай да бір жеке жағына деген құштарлық

Актердің сахнада оңайлықпен образ жасауының астарында қарқынды, күнделікті жұмыс жатыр. Ал журналистер әрдайым телебағдарламаларға шыға бермейді – көбіне олар көптеген ақпаратты, мұрағаттарды жинайды, ондаған адамдармен сөйлеседі – 10 минуттық репортажды дайындамас бұрын, оны басқа (теледидар дикторы) айтады.

6. Мамандығы бар мектеп субъектісін анықтау немесе бұл ұғымдардың нашар ажыратылуы

Шет тілі сияқты пән бар, тілді меңгеруді талап ететін көптеген мамандықтар бар – аудармашы, гид, халықаралық телефон операторы, т.б.Сондықтан мамандық таңдауда нені ескеру керек. Бұл пәннің артында нақты кәсіптер мен кәсіптер жатыр.

Ол үшін профессиограммаларды немесе мамандықтардың сөздіктерін оқып қана қоймай, жақсырақ. Еңбек биржасында бос жұмыс орындары бар газеттерге талдау жасаған жөн (олар әдетте белгілі бір бос орын үшін қандай білім қажет екенін көрсетеді). Мысалы, лингвистикалық білімі бар адам («Орыс тілі мен әдебиеті», мектепте «шетел тілі») мұғалім, аудармашы, редактор, хатшының көмекшісі қызметтерін атқара алады. Оның үстіне мектептегі пәндерден гөрі мамандықтар көп екенін есте ұстаған жөн. Сіз заңгер, маркетолог, аппаратчик бола аласыз. Кәсіптер әдетте бірнеше мектеп пәндерімен байланысты болуы мүмкін (әдетте осы мамандыққа түсу үшін университетке түсу емтихандарына сәйкес келеді). Мысалы, мектептегі болашақ экономист бір уақытта математиканы да, географияны да жақсы көруі мүмкін.

7. Материалдық өндіріс сферасындағы еңбек табиғаты туралы ескірген түсініктер

Барлық кәсіптерде, ең алдымен жұмысшыларда күрделі де қызықты техникалар енгізіліп, еңбек мәдениеті көтерілуде. Ал компьютер мал шаруашылығына дейін қызметтің барлық салаларына енгізілуде.

8. Өзінің жеке қасиеттерін (бейімдерін, қабілеттерін) түсіне алмау/түсінбеу

Кәсіби кеңесшілер, ата-аналар, мұғалімдер, жолдастар сізге өзіңізді түсінуге көмектеседі. Психологиялық тесттер, сондай-ақ танымал психология тақырыбына арналған мақалалар мен жарияланымдар да пайдалы болуы мүмкін. Дегенмен, олардың арасында кәсіпқой емес адамдар көп екенін есте сақтаңыз, сондықтан тест нәтижелеріне де, психологиялық кітаптарда жазылғандарға да сын көзбен қараңыз. Танымал тесттердің мақсаты - өзін-өзі тану (интроспекция, интроспекция) белсенділігін белсендіру, кім болу керек деген сұраққа дайын жауап беру немесе сіз қандай екендігіңіз туралы белгі қою емес.

9. Надандық – мамандық таңдауда маңызды болып табылатын өзінің физикалық ерекшеліктерін, кемшіліктерін бағаламау.

Сізге қарсы болуы мүмкін мамандықтар бар, өйткені. олар сіздің денсаулығыңызды нашарлатуы мүмкін. Мұндай мамандықтар аз және олар негізінен белгілі бір физиологиялық жүйелердің ұзақ мерзімді күйзелісі қажет болатын кәсіптерді қамтиды. Компьютер ғалымдары көздерін, ал ұшқыштар жүректерін ауыртады ...

10. Негізгі әрекеттерді, операцияларды және олардың шешу тәртібін білмеу, мамандық таңдауда мәселені ойластыру.

Математикалық есепті шешкенде, белгілі бір әрекеттерді белгілі бір ретпен орындайсыз. Мамандық таңдауда да солай болғаны абзал.

 

Кәсіптік бағдар беру педагогы

И.М. Даканова



Добавить комментарий



Включить данные в подпись
Жаңартылған күні: 29.03.2023 15:31
Құрылған күні: 30.03.2023 09:27

СоцСети

   

 

Ұйымдар тізімі
Текст